Maji maji maji (waterrrrrr)

3 juli 2018 - Paje, Zanzibar, Tanzania

Weer een week voorbij! De tijd gaat zó snel! De afgelopen week was een week van water;  watervallen, geen stromend water, een hele grote zee, zwavel-warmwaterbronnen, maar ook heeel veel regen. Kortom, een week vol avontuur!
Maandag zijn we in de Usambara Mountains met een gids op pad gegaan naar een grote waterval om in te zwemmen. Na een toch wel pittige wandeling van een uur of vijf, en een stuk of 15 kameleonnen verder, kwamen we aan bij een heel mooi verstopt plekje, met, jawel, een waterval! Na een lekkere lunch hebben Eveline en ik het erop gewaagd en zijn we erin gesprongen (of ja, meer geglibberd). Koud!! Maar wel heel bijzonder. Terug met de daladala en de pikipiki, voor onze laatste dag op de boerderij. We waren van plan om de o zo fameuze waterval vlakbij nog eens te gaan zoeken, maar helaas regende het de hele dag… In plaats daarvan hebben we op de boerderij geholpen met loquat-jam maken, leuk! En lekker :D
Woensdag hadden we een busdagje voor de boeg. Eerst 4 uur naar Muheza aan de doorgaande weg, en van daaruit met een daladala naar Amani, zo’n 20 km waar we bijna 2 uur over deden, zo slecht was de weg! Amani is een plaatsje midden in een beschermd stuk jungle, in de oost-tak van de Usambara Mountains. Wat een prachtige omgeving! Heel regenwouderig. Helaas bleken we in het dorp (tijdelijk) geen stromend water te hebben, ondanks de vele regen de afgelopen tijd, kleine teleurstelling… De volgende dag zijn we vies en wel op zoek gegaan naar een gids, om ons de omgeving te laten zien. We hebben een flink stuk gewandeld, en zijn meerdere keren bijna op ons gezicht geglibberd, wat een modder! Maar wat een mooie omgeving, meerdere watervallen langs gegaan, Eveline heeft zelfs nog even gezwommen (bij gebrek aan een douche). ‘s Middags regende het jammer genoeg heel veel, maar gelukkig konden we rond een uur of vijf nog een gaatje in de wolken vinden om snel naar het uitzichtpunt achter ons huisje te lopen. Die avond hebben we met de gids nog een kleine wandeling in het donker gemaakt, om reflecterende kameleonnen te spotten, wat bijzonder om te zien!
Vrijdagochtend weer vroeg op pad, om de bus naar Tanga te kunnen halen. Tanga is een redelijk groot stadje aan de kust van Tanzania, met ooit een bruisend centrum. Daar was nu helaas niet zo veel meer van te merken… Na wat strubbelingen in de zoektocht naar ons hotel, zijn we op verkenning door de stad gegaan. We hebben een museum bezocht, wat eigenlijk nog onder constructie was, en een tripje voor de dag erna geregeld. Want…. we zijn gaan fietsen! Met heuse mountainbikes zijn we op pad gegaan naar de Amboni caves, waar we een leuke rondleiding hebben gehad, en naar de zwavel-warmwaterbron, waar we onze voeten hebben gereinigd en verse kokosnoot hebben gegeten. Ondanks de regen toch een leuke dag! Zondag was een geplande relaxdag, met zwemmen, cocktails, etc. Maar natuurlijk regende het weer… We zijn toch maar naar het zwembad gegaan, want ja, dat hadden we zo gepland, en hebben lekkere hapjes gegeten en lekker gechild in het restaurant.
Vandaag zijn we vroeg met de bus naar Dar es Salaam gegaan, zo snel mogelijk met de taxi naar de ferry, en door met de daladala naar onze laatste bestemming: Paje op Zanzibar! De komende week blijven we hier, lekker strandhangen, hangmatten, snorkelen, enzovoort. Heb er zin in!
Nog maar een weekje en dan is het avontuur voorbij… Wat is de tijd enorm snel gegaan! Dus extra hard genieten de komende week :)
Tot volgende week, vanaf het vliegveld!

1. Marianne:
    3 juli 2018
    Hoi Nathasja en Eveline . Jammer dat het zoveel regent bij jullie , maar de belevenissen zijn er niet minder om lees ik . Geniet nog van jullie weekje op Zanzibar en ik wens jullie een goede terug reis volgende week .